söndag 14 april 2013

Ängla- och växthusdrömmar...


Hon sitter och drömmer sig bort i kvällslyktans sken...
...liksom jag. Om ljusare tider - och ljusare platser?


Var på Willab Garden i Bromma under påskledigheten och drömde mig bort i detta ljuva "lilla" växthus/lusthus (Gothic, 11.7). Det skulle gå loss på en 40 släng med de vita listerna - och enligt försäljaren nästan lika mycket att bygga... Hmm...men drömma får man...


...och visst var det fint med det vita gruset...och möblerna i det...inte för att det är så praktiskt kanske... Fick förklara för min lille far, som var med, att "jo visst har jag ett uterum, men där är det morgonsol... och det här skulle ställas där det värms upp inför kvällen..." och så vidare tills jag kom fram till "att drömma får man, det är viktigt...eh..." och började fundera på var jag lade den där trisslotten som jag skrapade med vinst till en till lott... Hängde jag den inte på..? Eller lade jag den...? Hmm...

1 kommentar:

  1. Hmm...Hur får man fram bilderna?..hmm..fniss
    Man måste få ha drömmar och Du ska se att Ni möts på vägen genom livet. Idéer SKA "vändas och vridas" innan de blir till en verklighet.
    Hoppas du hittar lotten och att den hjälper dig framåt:-)

    Vårsolskram / Tessan

    SvaraRadera