lördag 16 mars 2013

Mars, mars måne - jag kan lura dig till Skåne...

 Än råder vinter i Fjälla, snön ligger och under klara natthimlar kan det vara minus 20 grader...
 ... men emellanåt, på olika platser i trädgården, kan det skymta fram lite grönt i vårsolen.
 Kelly undrade vad jag pysslade med under bänken - när man ju kunde hoppa UPP på den... Lekfull som en valp ibland, när andan faller på, fast hon är tio år och nosen har gråa hår.
Det som göms i snö kommer fram i tö... Det sista jag gjorde innan hösten kom på allvar var att sätta ner några fådda plantor från min granne Ann. De tar sig nog, liksom det mesta på den bortre sidan om bryggan. På sidan mot huset (och solen) tinade snön och vattnet bildade en fin liten damm ovanpå planteringen där. Dagen därpå låg en tät is över planteringen. Vi får se om något har klarat sig. Jag lovar på hedersord att inte gräva ner fler växter - i fortsättningen bygger vi på höjden... "Jajamensann", sa han som klämde foten i dörren, "sånt är livet." ;-)

1 kommentar:

  1. Snö, snö och åter snö!
    Vart har Gumman Tö tagit vägen? :/

    Kul att du kommit igång igen och att Vi får följa våren i fjälla.

    Kram / Tessan

    SvaraRadera