torsdag 23 februari 2012

Vårvindar

Stormstarka vårvindar kom under natten och smälte bort det mesta av snön, fåglarna kvittrar och solen skiner...törs man tro att våren är här? Fortsätter det så här så kommer nog den upphöjda rabatten igång tidigt, uppvärmd av solen. Värre är det med gräsmattan som ju är alldeles för blöt; troligtvis en gammal sjöbotten och med kringliggande bergsknallar som sluttar ner mot den... Vi funderar på att dika ordentligt med dräneringsrör längs med grusvägen för att låta vattnet rinna vidare och inte bli stående i backen... Och kanske plantera de efterlängtade bärbuskarna i närheten av dräneringen - allt för att inte rötterna ska ruttna bort i den våta lermarken. Hm...

1 kommentar:

  1. Härliga tider! man får tusen idéer i huvudet.
    Jag har haft en drömbild i flera års tid, tyvärr kan jag inte förverkliga den p.g.a platsbrist och jordmån.
    Du kan få den av mig, så kan jag njuta av den när jag hälsar på!
    Hugg först bort de gamla Pilarna så de inte faller och krossar de nya plantorna....nu till mitt FÖRSLAG....Björkdunge!
    Inga andra bara massor av björkar..se hur du dansar mellan vårutslagna björkstammar...sen är det ett stort plus om vitsippor smyckar marken.

    SvaraRadera